Błędy na celowniku! Wyeliminuj je, a schudniesz!

2015-05-15 17:00:20 (ost. akt: 2016-02-17 11:25:27)

Podziel się:

Sprawdź, co robisz źle. Oto siedem błędów, które nie pozwalają ci schudnąć. Wyeliminuj je, a będziesz cieszyć się lepszym zdrowiem i samopoczuciem bez stosowania restrykcyjnych diet.

1. Zbilansuj prawidłowo dietę
Z jednej strony przejadamy się, a z drugiej — nasza żywność jest o małej wartości odżywczej, która poza łatwo dostępną energią nie dostarcza odpowiedniej ilości witamin, składników mineralnych. Statystycznie Polacy jedzą za dużo produktów pochodzenia zwierzęcego, przejadają się białkiem. Nie zamykaj się w schematy monotonnych diet opartych na małej gamie produktów. Im większa różnorodność, tym lepiej. Jedzenie to nie tylko źródło energii, białek, tłuszczów i węglowodanów, to również źródło tysięcy związków bioaktywnych, które mają wpływ na stan zdrowia, dlatego korzystaj w swojej kuchni z naturalnych przypraw, ziół, włączaj do diety nowe produkty.

2. Pamiętaj o śniadaniu
Kiedy śpisz, w twoim organizmie zachodzą procesy, które wymagają zużycia energii. Rano musisz uzupełnić te rezerwy, tym bardziej że czeka cię aktywne przedpołudnie w pracy.

3. Jedz regularnie
Pomimo opinii wygłaszanych przez internetowych ekspertów, że liczy się bilans energetyczny posiłków w ciągu dnia i nie ma znaczenia, ile i jakie posiłki jemy, regularność ma znaczenie. Po pierwsze, stały poziom glukozy we krwi ułatwia koncentrację. Wówczas łatwiej sprostać zadaniom związanym z aktywnością zawodową. Mózg odżywia się glukozą i dlatego też musisz ją dostarczyć organizmowi z pożywieniem. Po drugie, jedząc regularnie, unikniesz napadów głodu, których konsekwencją jest często przejadanie się, sięganie po łatwo dostępne przekąski.

4. Nie przejadaj się wieczorem
Po powrocie do domu w końcu masz czas na ciepły posiłek, który często objętościowo przekracza twoje możliwości. Konsekwencją przejedzenia są problemy z niestrawnością, zgaga, poczucie ciężkości. Jedząc regularnie w ciągu dnia, jesteś w stanie zaspokoić swój głód, zanim zacznie ci poważnie dokuczać. W ciągu dnia masz też możliwość zaspokojenia zachcianek na różne smaki.

5 Nie jedz pustych kalorii – słodyczy i słonych przekąsek
Nie ma nic złego, jeśli raz na jakiś czas sięgniesz po kostkę gorzkiej czekolady albo zjesz kawałek tortu urodzinowego. Problem jest wtedy, kiedy staje się to twoim codziennym rytuałem, a słodycze i słone przekąski zastępują posiłek.

6. Nie jedz gotowych dań i przetworzonych produktów
Asortyment gotowych produktów w sklepach cały czas się powiększa. Dlaczego lepiej zrezygnować z tych produktów? Ze względu na dużą zawartość sodu, cukru lub syropu glukozowo-fruktozowego, tłuszczów trans, konserwantów, aromatów, barwników, substancji, które mają poprawić konsystencję i teksturę – stąd dodatek glutenu do wielu produktów, w których byśmy się go nie spodziewali. Dobrze jest wybierać produkty z krótkim składem na etykiecie, a najlepiej, jeśli te produkty będą bez etykiety i opakowania, np. warzywa i owoce.

7. Nie smaż, nie panieruj

Tradycyjna polska kuchnia jest tłusta i ciężkostrawna. Dominuje w niej panierowanie i smażenie mięsa oraz przygotowywanie sosów na bazie masła i śmietany. Dlaczego je lubimy? Powodem jest chemia. Tłuszcz jest nośnikiem
smaku. Na co dzień staraj się przygotowywać potrawy bez dodatku tłuszczu i długiej obróbki termicznej. Będą wówczas mniej kaloryczne, lekkostrawne i bez zbędnych związków powstałych w trakcie utleniania tłuszczów odpowiedzialnych za występowanie nowotworów i chorób układu sercowo-naczyniowego. Tradycyjne polskie dania zostaw na specjalne okazje, co wcale nie oznacza, że na co dzień musisz jeść mdłe posiłki. Do potraw dodawaj zioła – chili, imbir, czosnek, cynamon, kardamon, kurkumę, wanilię...
- radzi Patrycja Fijał, dietetyk.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB