Jak dobrze ustawić siodełko?

2015-07-28 12:00:00 (ost. akt: 2016-02-17 14:04:49)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Podziel się:

Nieprawidłowe ustawienie siodełka roweru może spowodować, że jazda rowerem, zamiast pomóc, może zaszkodzić. Wiąże się to z częstymi kontuzjami rzepki kolanowej, problemami z kręgosłupem i stawami, a także z ogólnym szybszym zmęczeniem organizmu. Dlatego tak istotne jest zadbanie
o to, żeby poszczególne ruchome części naszego pojazdu ustawić na odpowiedniej wysokości.

Żeby dobrać prawidłową wysokość siodełka, włóż buty, w których zamierzasz jeździć, usiądź na rowerze i połóż piętę na pedale rowerowym, kiedy korba jest w swoim najniższym położeniu. Jeśli noga jest maksymalnie wyprostowana (dobrze dosięgasz do pedału i nie musisz jej uginać), oznacza to, że
siodełko jest na dobrej wysokości. Uwaga – przy takim teście rower musi stać prosto, więc wykonaj go podczas jazdy lub poproś kogoś o przytrzymanie
roweru w pionie.

Ustawienie wysokości siodełka to nie wszystko – nieco bardziej skomplikowaną sprawą jest ustawienie go w poziomie. Żeby to zrobić, usiądź na siodełku, które ma już odpowiednią wysokość, i ustaw korby tak, żeby znajdowały się w poziomie. Połóż stopy na pedałach, pod takim kątem jak podczas jazdy. Linia
poprowadzona w pionie od czubka kolana (tego, które jest bliżej kierownicy) powinna przejść przez środek pedału (najlepiej użyć do tego sznurka,
z ciężarkiem przymocowanym na końcu).

Ostatnim etapem ustawienia siodełka jest dobór kąta jego nachylenia. Ten parametr zależy od indywidualnych preferencji i należy dostosować go po prostu do własnego poczucia komfortu. Jednak dobrze jest nachylić siodełko delikatnie do przodu, żeby ciężar ciała opierał się na pośladkach. Wówczas nawet długa rowerowa wycieczka nie będzie wiązała się z dyskomfortem.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB