(Nie)zdrowe dodatki do twojej sałatki

2015-08-10 13:52:27 (ost. akt: 2016-02-17 15:07:24)

Podziel się:

Sałatki kojarzą nam się z dobrym żywieniem i witalnością. Niestety, wiele osób podczas ich przygotowywania popełnia błędy. Wśród nich można wymienić dodawanie świeżego ogórka zielonego, który pozbawia potrawę witaminy C. Na wartości tracą również zbyt drobno pokrojone warzywa – witaminy ulatują z nich wskutek działania tlenu.

Istotą sałatek często są dressingi. Nie tylko dlatego, że poprawiają smak. Większość witamin zawartych w warzywach jest rozpuszczalna w tłuszczach i aby organizm łatwiej je przyswoił, jest potrzebny sos. Ale uwaga!
- Unikajmy dressingów majonezowych i śmietanowych. Zmienią one naszą witaminową bombę w niezdrową bombę kaloryczną” – radzi Joanna Giza, dietetyk z firmy Pogotowie Kulinarne.

Nie należy stosować także produktów instant (z torebki), ponieważ zawierają one konserwanty i wzmacniacze smaku, które działają drażniąco na żołądek i sprzyjają nadciśnieniu.
- Osobom z chorobą wrzodową i stanami zapalnymi przełyku nie polecam też octu balsamicznego. Może on wywoływać dolegliwości układu pokarmowego – ostrzega ekspertka.

Najlepsze sosy to takie, które jesteśmy w stanie przygotować samodzielnie. Warzywa warto np. skropić sokiem z cytryny. Korzystajmy również z oleju rzepakowego i oliwy z oliwek, zawierającej dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych, niezbędnych do prawidłowego wchłaniania witamin. Produkty te będą wspaniałymi dodatkami między innymi do sałaty z koperkiem czy marchwi z jabłkiem.
infoWire.pl

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB