CrossFit. Moda na intensywny wysiłek

2015-08-12 12:00:00 (ost. akt: 2016-02-17 15:09:00)

Autor zdjęcia: Monika Nowakowska

Podziel się:

Tu jest pot, niewyobrażalne zmęczenie, ale i ogromna satysfakcja. O modzie na CrossFit rozmawiamy z Maciejem Sekuła, współwłaścicielem i trenerem CrossFit Olsztyn.

Czym jest CrossFit?
- CrossFit to sport, trening, dobra zabawa, społeczność. To uniwersalny zestaw ćwiczeń, które wykonywać mogą wszyscy. To zmienne ruchy funkcjonalne wykonywane z dużą intensywnością. CrossFit to już styl życia. W naszej siłowni nauczymy jak prawidłowo się odżywiać, jak ćwiczyć, jak zdrowo żyć. Wszystko po to, by osoba ćwicząca w codziennym życiu bez problemu mogła wykonywać swoje ruchy funkcjonalne takie jak podnoszenie, przenoszenie, unoszenie, przesuwanie czy przeciąganie. Crossfit rozwija mięśnie płaskie i jego najważniejszym celem jest to, by być sprawnym, by być przygotowanym na coś, czego nie da się przewidzieć. Przykład z życia. Załóżmy, że jedziemy samochodem w las. W pewnym momencie auto zakopuje się, a my jesteśmy tylko we dwóch. Osoba, która ćwiczy CrossFit jest mniej więcej przygotowana na przepychanie przedmiotów, więc wie jak się do tego zabrać, by sobie nie zrobić krzywdy. CrossFit poprawia zdrowie, samopoczucie oraz wzmacnia wytrzymałość psychiczną. Zapewnia smukłą, wysportowaną sylwetkę.

Jak wygląda trening?
- Treningi prowadzone są w grupach, trwają 60 minut i składają się z rozgrzewki, nauki danej techniki oraz jej doskonalenie, WOD i rozciągania. Wszystko to od pierwszej do ostatniej minuty pod okiem trenera. Grupy są mieszane i nie ma tu miejsca na jakiekolwiek podziały. Często zauważyć można jak z czasem wśród osób ćwiczących tworzy się wyjątkowa wspólnota opierająca się na przyjaźni. Rywalizujecie między sobą i z samym sobą i jednocześnie się wspieracie podczas treningu. WOD (ang. Workout Of the Day), czyli trening dnia odbywa się codziennie i trwać może od 5 do 20 minut. W grupach zaawansowanych trening może trwać nawet 40 minut. Podczas treningu każdy ma do wykonania ten sam zestaw ćwiczeń dostosowany pod względem intensywności i obciążenia do możliwości danej osoby. Elementem bardzo ważnym, a szczególnie dla osób, które zaczynają, jest skalowanie ciężarów i stopnia trudności w zależności od stopnia rozwoju fizycznego i wieku. W ten sposób wszyscy możemy poznać smak tych samych ćwiczeń, wszyscy zmagamy się z tym żeby skończyć je jak najszybciej lub wykonać jak największą liczbę powtórzeń. Wszyscy stajemy się sportowcami.

Ćwiczenia są dla każdego?
- Oczywiście, ćwiczyć może każdy od 18 do 70 roku życia bez względu na płeć. Każdy trening każdego dnia jest inny. Ćwiczeń jest około 70, więc jest w czym wybierać. Tu liczy się pomysłowość i skrajny wysiłek. Układ, ilość powtórzeń i czas zawsze jest inny. Trening wyrzeźbi całe ciało. Nie skupiamy się na poszczególnych partiach ciała jak bicepsy, uda, łydki. Ćwiczyć najlepiej 3 razy w tygodniu. Z doświadczenia wiem, że zaczyna się od dwóch, potem są trzy treningi, a z czasem ludzie ćwiczą prawie codziennie. Pamiętajmy jednak, że musi być czas na regenerację.

Treningi już trwają. Zajrzyjcie do CrossFit Olsztyn przy ul. Towarowej 9.





Komentarze (1)

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ZDZISŁAW DYRMAN ZASADNICZO #1793366 | 89.228.*.* 12 sie 2015 17:45

    POLECAM PRACĘ W MICHELIN NA KONFEKCJI TO JEST TRENING

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz