Śniadanie to podstawa. Propozycja na posiłek: omlet

2015-08-14 19:00:00 (ost. akt: 2016-02-17 15:10:37)

Autor zdjęcia: Joanna Siwik

Podziel się:

Najważniejszy posiłek dnia to śniadanie. To od niego zależy jak będzie wyglądać reszta dnia.

Jeśli rano nie zjemy śniadania, organizm będzie pracował ponad siły. Po nocy nie ma zasobów energii potrzebnych do pracy, więc skutkiem tego będzie spadek glukozy we krwi. Pojawi się się zmęczenie, senność czy problem z koncentracją. Wówczas mózg zacznie się domagać słodyczy, czyli szybkiego zastrzyku energii potrzebnej do pracy. Niestety, cukry proste zawarte w łakociach nie starczają na długo i po pewnym czasie organizm znów będzie domagać się paliwa do pracy. Dodatkowo słodycze zamiast szybko usunąć się z organizmu odłożą się w postaci tkanki tłuszczowej. To będzie taka rezerwa dla organizmu, gdybyśmy znów mieli zapomnieć o którymś z posiłków. Więc śniadanie jest obowiązkowe!

Jeśli zrezygnujemy ze śniadania, istnieje też duże prawdopodobieństwo, że popołudniu zjemy o wiele więcej niż potrzebujemy i będziemy mieć ochotę na "małe co nie co". Dlatego polecam na śniadanie omlet białkowo-węglowodanowy z owocami, który oprócz dobrego smaku będzie dobrze wpływał na nasze ciało i umysł. Ważne jest, aby dostarczyć do organizmu wartościowych węglowodanów wolno uwalniających się, najlepiej złożonych. To od nich zależy ile energii będziemy mieć aż do następnego posiłku.

Białko przyspiesza metabolizm oraz uzupełnia braki, które powstają na skutek aktywności fizycznej. Tłuszcze są źródłem błonnika, białka, witaminy E, witamin z grupy B oraz składników mineralnych. Wpływają korzystnie na pracę mózgu, wzmacniają układ nerwowy i układ krążenia. Warto zjeść również sporą ilość owoców, które dostarczą nam witamin i minerałów.

Wartościowe śniadanie to zbilansowane śniadanie, w którym powinny się znaleźć węglowodany, białko, tłuszcze oraz witaminy i minerały. Po takim posiłku na pewno będziemy mieć energię i nie będziemy głodni aż do następnego.

Omlet białkowo-węglowodanowy
50 g płatków owsianych górskich
3 białka z jajek
1 miarka odżywki białkowej
cynamon
olej rzepakowy (spray-0% tłuszczu)
1 łyżeczka masła migdałowego, płatki migdałowe lub migdały (ok. 10 g)
dodatki: owoce

Przygotowanie:
Płatki z dodatkiem cynamonu zalać ok. 100 ml wrzącej wody. Poczekać aż napęcznieją. Ubić białka na lekka pianę. Dodać miarkę odżywki białkowej (ok. 15 g) i zmiksować. Ubite białka wymieszać z płatkami owsianymi. Nagrzać patelnię. Następnie spryskać ją olejem w spray-u. Smażyć na średnim ogniu z obu stron. Wierzch posmarować masłem migdałowym albo obsypać migdałami. Podawać z owocami.

Smacznego :)
Gotuj z Dzoanna


Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB