Trening w chłodne dni ci nie zaszkodzi

2015-09-22 11:10:25 (ost. akt: 2016-02-18 11:25:28)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Podziel się:

Zbliża się jesień – czy oznacza to, że musimy zrezygnować z treningów na świeżym powietrzu? Niekoniecznie, ale jeśli chcemy, by ćwiczenia wyszły nam na dobre i nie zakończyły się przeziębieniem, pamiętajmy o kilku zasadach.

- Jesienią i zimą ćwiczmy tak samo jak wiosną i latem. Nie bójmy się chłodu: niższe temperatury nas zahartują, a odpowiednie ubranie pomoże zadbać o zdrowie” – radzi Paweł Mączyński, trener personalny z Centrum Zdrowego Ciała w Warszawie.
W zimniejsze dni czapka i rękawiczki to obowiązkowe wyposażenie każdego sportowca. Nie przegrzewajmy jednak organizmu – stawiajmy na lżejsze, „oddychające” materiały. Przed zakupem stroju sportowego zbierzmy informacje na forach internetowych, poradźmy się sprzedawcy i wybierzmy ten, który wydaje się najlepiej pasować do naszych potrzeb.

Ważną kwestią jest również dobór obuwia. Jesienią i zimą sprawdzą się buty mające podeszwę z wyrazistym bieżnikiem, wypustkami lub kolcami, zapobiegające poślizgnięciu na błotnistej bądź zaśnieżonej powierzchni. Odpowiednio ubrani, możemy rozpocząć ćwiczenia. Pamiętajmy o rozgrzewce i równomiernym rozciąganiu wszystkich mięśni posturalnych, utrzymujących szkielet. Jeśli jednak temperatura na zewnątrz spada do kilkunastu (lub kilkudziesięciu!) stopni poniżej zera, rozważmy tego dnia gimnastykę na siłowni lub w domowych warunkach.
infoWire.pl

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB