Zakaz jedzenia po 18 jest mitem

2016-02-18 14:17:00 (ost. akt: 2016-02-20 16:52:16)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Podziel się:

Zapominanie o ostatnim posiłku jest błędem. Kluczowa kwestia dotyczy pory kolacji. To, o której ją spożywamy zależy od naszego trybu życia.

Każda osoba prowadzi indywidualny tryb życia i każda o innej godzinie będzie jadała posiłki. Główną zasadą kolacji jest to, że należy ją zjeść na około 2-3godziny przed snem. To w zupełności wystarczy, żeby organizm poradził sobie ze strawieniem posiłku. Co jeść na kolację? Jak mówi Joanna Jarosz, dietetyk kliniczny z Centrum Medycznego VIMED, nie są wskazane ciężkostrawne i tłuste potrawy.

Na talerzu powinny znaleźć się przede wszystkim warzywa – gotowane lub surowe. Dobrym rozwiązaniem jest również zupa krem lub ryba. Podstawą kolacji jest pełnowartościowe białko: nabiał, jajka, ryby oraz węglowodany np. warzywa. Zdrowa kolacja powinna być lekkostrawna i niezbyt obfita, a przede wszystkim prawidłowo skomponowana.

Jeśli zjemy kolację np. ok. godziny 18, a będziemy aktywni do późnych godzin nocnych, wówczas odczujemy brak energii, ogarnie nas senność i zmęczenie. Jedząc kolacje należy zwracać uwagę nie tylko na porę, ale też ilości w jakich pochłaniamy posiłek. Obfite wieczorne obżarstwo może zaowocować dodatkowymi kilogramami.

Zdrowa kolacja powinna być lekkostrawna i niezbyt obfita, a przede wszystkim prawidłowo skomponowana, jak każdy posiłek. Podstawą kolacji jest pełnowartościowe białko: nabiał, jajka, ryby oraz węglowodany np. warzywa. Jeśli chcemy zjeść kolację „na ciepło”, postarajmy się, aby była ona duszona lub gotowana, nigdy smażona na tłuszczu.
newsrm.tv

Jesteśmy na Facebooku. Polub NAS -kliknij!

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB