Pij wodę na zdrowie!

2016-05-23 11:55:50 (ost. akt: 2016-05-23 12:02:53)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Podziel się:

Stale, małymi porcjami - tak powinniśmy pić wode w w ciągu dnia.

Brak odpowiedniej ilości wody obniża sprawność umysłową, co skutkuje spadkiem koncentracji uwagi na powierzonych zadaniach w pracy i efektywności w przyswajaniu wiedzy. Nawet lekkie odwodnienie – na poziomie 1-2 proc. – może powodować: pogorszenie pamięci krótkotrwałej, zmniejszenie zdolności koncentracji uwagi, utrudnienie skupienia się na zadaniu i zwiększenie trudności w jego wykonaniu nawet o 50 proc., zniechęcenie do ukończenia działań wymagających rozwiązania, spadek energii, mniejszą aktywność i motywację do działania.

To, w jaki sposób będzie funkcjonować zdolność logicznego myślenia, rozumienia czy kreatywność, wiąże się między innymi z regularnym przyjmowaniem odpowiedniej ilości wody. Woda jest nam potrzebna dla prawidłowego przewodzenia impulsów nerwowych – dzieje się to za sprawą działania neuronów rejestrujących ubytki wody, które przekazują te informacje częściom mózgu odpowiedzialnym za samopoczucie i zdolności poznawcze – podkreśla specjalista w zakresie żywienia człowieka i dietetyki, ekspert kampanii „Woda na Start, dr inż. Katarzyna Okręglicka.

Skutki nieodpowiedniego nawodnienia można zauważyć bardzo szybko, jednak zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie są tego przyczyny. Większość z nas sięga po wodę dopiero wtedy, kiedy pojawia się pragnienie, które jest pierwszym sygnałem, że jesteśmy odwodnieni.

Warto dbać o prawidłowe nawodnienie – rozpoczynajmy dzień od wypicia szklanki wody i sięgajmy po nią w ciągu całego dnia. Dorosła kobieta potrzebuje dziennie około 2 litrów płynów, mężczyzna o pół litra więcej. Większość z tego powinna stanowić woda, jest najkorzystniejszym wyborem – najbardziej naturalna, i neutralna, bez kalorii i zbędnych dodatków – dodaje.
newsrm.tv

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB