Sezonowe smaki lata - owoce

2016-06-27 13:24:46 (ost. akt: 2016-06-27 16:13:42)

Autor zdjęcia: mat. prasowy

Podziel się:

Słodkie, soczyste i skąpane słońcem – sezonowe owoce to podstawa letniej kuchni. Choć z powodzeniem można je serwować jako samodzielny posiłek, to również dobra baza do potraw wytrawnych i słodkich.

Lekkie i niskokaloryczne – są idealnym wyborem podczas letnich upałów. Pełne witamin i wartości odżywczych mogą być podawane dzieciom. Skorzystają na nich także adepci diet. Jak zamienić je w pełnowartościowy posiłek?

Owocowe smaki
Truskawki, borówki, maliny, jeżyny, czereśnie czy porzeczki to sezonowe smaki, które świeże dostępne są tylko latem. Choć można jeść je w wersji sauté, warto wykorzystać kreatywność i dostępne na rynku półprodukty. Stosując jako bazę tartaletki słodkie (np. Dan Cake), można wyczarować zdrowe przekąski dla swojej pociechy lub na spotkanie z przyjaciółmi w ogrodzie czy na tarasie. Bogate w smaku tartaletki o zwartej strukturze idealnie pasują do lekkich kremów lub musów owocowych. Z takimi towarzyszami mamy pewność, że każde przyjęcie będzie udane.

Szybki i smaczny efekt
Owoce idealnie komponują się z tortem, z przygotowania którego nie musimy rezygnować- nawet jeśli mamy bardzo niewiele czasu. Z pomocą przychodzą bowiem zawsze świeże spody torowe Dan Cake. Dostępne w dwóch wersjach smakowych biszkopty kakaowe i klasyczne - waniliowe, w prosty i szybki sposób posłużą jako podstawa weekendowego deseru czy urodzinowej niespodzianki.

Owoce pełne zdrowia
Owoce sezonowe charakteryzują się wysokim poziomem wartości odżywczych. Truskawki i poziomki w swoim składzie posiadają kwasy organiczne, które są odpowiedzialne za ich orzeźwiający smak. Dzięki ich obecności pobudzone zostaje łaknienie. Zawierają w sobie także witaminę C oraz inne witaminy (B1, B2). Poza tym są bogate w składniki mineralne: żelazo, wapń, fosfor, magnez, mangan. Ponadto owoce te są niskokaloryczne (ok. 30 kcal/100g). Ani truskawek, ani poziomek nie wolno moczyć w wodzie. Wystarczy je tylko lekko opłukać pod bieżącą wodą. Maliny także są źródłem witaminy C. Zawierają też witaminę B1, beta-karoten, potas, fosfor oraz wapń. Jednak najbardziej wartościowymi owocami są czarne porzeczki. To bardzo bogate źródło witamy C. Posiadają cenne mikroelementy, takie jak potas, magnez, żelazo, bor czy jod.
Patrząc na te wartości, nie sposób przejść obojętnie obok owoców sezonowych i podczas lata nie wpleść ich w swój jadłospis.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB