Nie rezygnuj z tłuszczu podczas diety

2016-07-22 13:30:17 (ost. akt: 2016-07-22 15:04:15)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Podziel się:

Podczas odchudzania wielu z nas stara się wyeliminować tłuszcz. To błąd! Tłuszcz jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie tylko stanowi źródło energii, lecz także umożliwia przyswajanie witamin E, D, K czy A. Odpowiednio dobrany, może zmniejszyć kaloryczność smażonych potraw nawet o 5–10%.

- To, ile tłuszczu zjadamy w ciągu dnia zależy od naszego zapotrzebowania energetycznego. Im jest ono wyższe, tym tłuszczu możemy zjeść więcej. Minimalna wartość to 20% zapotrzebowania energetycznego i nie powinniśmy jej przekraczać – tłumaczy Dorota Osóbka, dietetyk z poradni żywieniowej Food Line.

Warto wybrać tłuszcz, który będzie wpływał na nasz organizm najkorzystniej. A ponieważ Polacy spożywają zbyt mało kwasów omega-3, tak istotnych dla profilaktyki chorób serca, dobrze od razu uzupełniać te braki.
- Nasz organizm nie potrafi zsyntetyzować wielonienasyconych kwasów tłuszczowych samodzielnie, dlatego powinniśmy dostarczać ich w codziennym jedzeniu. Ich źródłem są tłuste ryby morskie oraz niektóre oleje, np. rzepakowy – zauważa ekspertka.

Olej rzepakowy ma 10 razy więcej kwasów omega-3 niż np. oliwa z oliwek oraz zdecydowanie mniej niewskazanych kwasów tłuszczowych nasyconych. Nadaje się do sałatek, a dzięki wysokiej temperaturze dymienia nie ulega negatywnym przemianom w trakcie smażenia. Poza tym potrawy przyrządzone na oleju rzepakowym mogą być mniej kaloryczne, ponieważ łatwiej odsączyć z nich tłuszcz – wystarczy osuszyć danie papierowym ręcznikiem.
infoWire.pl

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB