Ukiel Olsztyn Półmaraton. Jak się przygotować do biegu?

2016-09-16 13:42:21 (ost. akt: 2016-09-16 20:49:13)

Autor zdjęcia: Kamil Zaręba

Podziel się:

Przed nami Ukiel Olsztyn Półmaraton. Został miesiąc do biegu. Jak się do niego przygotować i dlaczego warto w nim wziąć udział mówi Marta Barcewicz, biegaczka z Olsztyna.

Jest jeszcze miesiąc do Ukiel Olsztyn Półmaratonu. Co zrobić, by się przygotować do takiego wysiłku?
- Do półmaratonu powinno się przygotowywać przynajmniej pół roku, więc jeśli ktoś nic do tej pory nie robił, nie da rady pobiec takiego dystansu. Może wystartować, ale to będzie męczarnia dla organizmu. Zawodnicy, którzy trenują i biegają w zawodach wiedzą, że już nie powinni przemęczać organizmu. Na trzy tygodnie przed zawodami mogą zrobić trening wytrzymałościowy na dystansie około 15-18 km, a potem powinni odpoczywać. Podtrzymywać formę poprzez zabawy biegowe czy trening szybkościowy, robić 100-, 60-metrówki, a także zmienić dietę. Nie zapominamy o ćwiczeniach rozciągających i wzmacniających. Ostatni tydzień to odpoczynek i regeneracja.

Dlaczego warto brać udział w takich imprezach?
- Bieganie na zawodach bardzo różni się od biegania na treningach. Człowiek jest w stanie wydobyć z siebie więcej na zawodach pod wpływem rywalizacji. Może sprawdzić siebie, na jakim jest poziomie wytrenowania, jak wygląda na tle innych. Jeżeli lubi się rywalizację, to też jest szansa by poprawić swoje wyniki. Można rywalizować ze sobą czy sąsiadem. Półmaraton to również okazja, by poznać fajnych ludzi, którzy mają tą samą pasję. Są tak samo zafiksowani na aktywność ja my. Poza tym ta atmosfera, kibice na trasie, to trzeba przeżyć, by zrozumieć. Większości ludzi się wydaje, a po co będę kibicować, przecież i tak mnie nie słyszą, nie odmachują. To nieprawda! Zawodnikom kibice są potrzebni. Oni im pomagają, motywują. Jak sama biegnę, to przy kibicach odzyskuję siły. Dlaczego jeszcze warto wziąć udział w Ukiel Olsztyn Półmaratonie? Dla medalu. Wynagradza on nasz trud, jest wisienką na torcie. Podczas biegu jest wydzielana masa endorfin przez co czujemy się szczęśliwsi i zadowolenie z tego, że coś osiągnęliśmy. Biec po to, by być ponad przeciętną. Zastanówmy się, czy w naszym środowisku jest ktoś kto przebiegł półmaraton? Oczywiście nie chodzi mi o grupę biegaczy. Pewnie to pojedyncze osoby, więc można trafić do tego elitarnego grona.

Bieganie stało się modne. Co daje bieganie?
- Bieganie w grupie szczególnie uspokaja, możemy zapomnieć o problemach i odstresować się. Dla mnie to już styl życia i do tego namawiam innych!

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB