Co z tą chandrą? Radzi dietetyk

2016-10-03 19:04:01 (ost. akt: 2016-10-03 19:16:29)

Autor zdjęcia: Archiwum GO/zw

Podziel się:

Sprawdzonych sposobów na jesienną chandrę jest kilka. Dobrym lekiem są endorfiny wydzielane podczas wysiłku. Specjaliści radzą, by o tę aktywność zadbać, nawet wbrew sobie i temu, co widać za oknem. Dodatkowo ważne są witaminy i dieta.

— Powinniśmy przyjmować witaminę D i C, ponieważ w tym okresie zaczyna nam brakować warzyw. Niezbędny jest kwas omega-3, na chandrę dobrze działają też probiotyki — radzi Natalia Ulewicz, dietetyk kliniczny. I dodaje: —  Zwłaszcza osoby podatne na marznięcie powinny przerzucić się na gotowanie na parze czy blanszowanie. Warzywa na parze czy zupy krem są lepsze niż surówki na zimno, ponieważ nas rozgrzewają. Z surowych jarzyn warto stosować natkę pietruszki (poprawia ponoć humor). No i ogórki albo kapusta kiszone (nie kwaszone!), które mają dobry wpływ na nasz układ odpornościowy i jelita. Mleczną albo białą czekoladę odradzam, gorącej również nie polecam, lepiej rozgrzeje nas herbata z lipy czy aronii, z imbirem czy goździkami.
A z ćwiczeń najlepsze są te rozciągające. Jest jeszcze jeden sposób na jesienną chandrę. Jeżeli mamy trochę odłożonego grosza i zostało nam kilka (albo kilkanaście) dni urlopu, można polecieć w ciepłe strony.
mp

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB