„zadBA!j o sylwetkę” – nie daj się cellulitowi!

2016-10-10 09:54:28 (ost. akt: 2016-10-10 10:11:12)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Podziel się:

Każda kobieta marzy o idealnej figurze – pozbawionej zbędnych kilogramów i cellulitu. Jednak nie każda z nas jest gotowa poddać się specjalistycznym zabiegom, poprawiającym wygląd ciała. Na szczęście nie jest to konieczne, aby osiągnąć upragniony efekt.

Zmieniając nieco styl życia, możemy wymodelować swoją sylwetkę i pozbyć się pomarańczowej skórki szybko, skuteczne i bez wizyty w gabinecie medycyny estetycznej. Bowiem, do jej powstawania przyczyniają się pewne czynniki, które możemy same wyeliminować. Zatem – do dzieła!

Czego unikać?
Aby pozbyć się tego krępującego problemu jakim jest cellulit, warto zrezygnować z posiłków obfitujących w tłuszcze, węglowodany oraz sól. Ważne jest także ograniczenie słodyczy i fast-foodów, zawierających wiele szkodliwych substancji, które odkładają się w komórkach tłuszczowych.
„Nie” powinniśmy powiedzieć także używkom takim jak papierosy – ich palenie może mieć wpływ na powstawanie skórki pomarańczowej. Walcząc z cellulitem należy ograniczyć też alkohol a także, jeśli to możliwe, zrezygnować z kawy.

Postaw na zboża i wodę
W walce o piękną i zgrabną sylwetkę, pozbawioną cellulitu pomoże nam dieta bogata w bakalie i zboża, które zawierają witaminy i składniki odżywcze. Ponadto są bogate w błonnik, który odpowiada za prawidłową pracę jelit. Dodatkowo bakalie mogą stanowić doskonałą alternatywę dla słodyczy, dlatego idealną przekąską w ciągu dnia może być pożywny baton zbożowy z dodatkiem suszonych owoców, orzechów i zbóż (np. Bakalland BA!). Zbyt małe nawodnienie organizmu jest bardzo często przyczyną cellulitu. Brak wody jest sygnałem dla tkanki tłuszczowej, że należy ją oszczędzać, dlatego nasza przemiana materii zwalnia, co prowadzi do zmian w naszym organizmie. Warto zatem pić do 2 litrów wody dziennie.

Ćwiczenia, które mogą zdziałać cuda
Skutecznym sposobem na pozbycie się cellulitu będzie także dedykowany trening, który możemy wykonać w domowym zaciszu. Zatem, z pomarańczową skórką pomogą nam się uporać przysiady z małą innowacją – z wykopem nogi w bok (15 powtórzeń na każdą nogę). Równie efektywne będzie stanie na palcach. Wykonując to zadanie, musimy pamiętać, aby stawać na palcach tak, by spiąć jak najmocniej mięśnie łydek, ud oraz pośladków. Instruktorzy fitness polecają także ćwiczenia w klęku podpartym – zataczanie kół stopą oraz szybkie, pulsacyjne ruchy nogi w górę i w dół. Poza domowym zaciszem możemy postawić na jogging, pływanie czy nordic walking.
mat.pras.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB