Słodycze nie są nam obce

2017-03-01 12:00:00 (ost. akt: 2017-03-02 12:48:53)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Podziel się:

Z danych pochodzących z raportu „Polska na widelcu. Zwyczaje żywieniowe Polaków 2016” wynika, iż zwykle tylko 15 proc. Polaków je ciastka 2-3 razy w tygodniu. Pozostali, czyli 75 proc. spożywa je przeciętnie raz w miesiącu. Ale w tłusty czwartek pączki jedzą niemal wszyscy Polacy.

Jedna piąta respondentów deklaruje, iż w tłusty czwartek je tylko po jednym pączku. Kolejne 38 proc. deklaruje już spożycie tego dnia 2 pączków, natomiast do zjadania 3 lub więcej pączków przyznaje się 37 proc. Tylko 5 proc. respondentów nie je tego dnia żadnego pączka. 37 proc. konsumentów kupuje pączki w cukierniach, tyle samo kupuje je w sklepach spożywczych, a 15 proc. robi je sama w domu.

Obecnie rynek ciast i wyrobów cukierniczych w Polsce jest wart 3,6 mld zł. W tej kategorii mieszczą się: produkty pakowane i na wagę, czyli ciasta (strucle, ciasta drożdżowe, rolady, babki itp.); produkty cukiernicze słodkie, czyli pączki, faworki, bułeczki mleczne, bułeczki maślane, drożdżówki, jagodzianki, bajaderki, ciastka francuskie, figurki z ciasta (baranki, mikołaje), rożki francuskie, korpusy babeczek, rogale maślane i mleczne, chałki, kruche babeczki, croissanty; spody do tortów, gofry; ciasta i ciastka chłodzone, czyli ciasta francuskie do wypieku, torty, ciasta, kremówki, ptysie z kremem, tarty, napoleonki, rolady z kremem, eklerki, itp. Analizowana kategoria nie zawiera bajgli, babeczek typu muffinki, magdalenki oraz mrożonych ciast lub ciastek.

W 2016 kupiliśmy ponad 203 tys. ton produktów z tej kategorii, z czego przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło około 15 kg produktów z tej kategorii, wydając na ten cel średnio 274 zł. Biorąc pod uwagę miejsca zakupu, kupowalismy głównie w sklepach spożywczych, wielobranżowych. W przypadku produktów pakowanych najważniejszym kanałem zakupu były dyskonty.

Słodycze, w tym ciastka są najczęściej spożywanymi produktami, po które konsumenci sięgają będąc poza domem. Z danych pochodzących z raportu „Polska na widelcu. Zwyczaje żywieniowe Polaków 2016” wynika, iż produktami najczęściej spożywanymi „w drodze” są: kawa (9 proc.), produkty instant (12 proc.), słone przekąski, produkty mleczne (po 22 proc.), owoce i warzywa (40 proc.), pieczywo (45 proc.). A na szczycie rankingu popularności są właśnie słodycze, po które sięga aż 58 proc. respondentów, w tym po batony (34 proc.), ciastka (23 proc.), wafle w czekoladzie (21 proc.), batony muesli (8 proc.). Niestety, z punktu widzenia zdrowego odżywiania, ta kategoria produktów jest najbardziej popularna wśród gospodarstw domowych posiadających dzieci.
źródło: infowire.pl

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB