Poznaj 6 zasad, dzięki którym poprawisz swoją koncentrację!

2017-09-13 13:06:06 (ost. akt: 2017-09-13 13:22:34)

Autor zdjęcia: Asier_Relampagoestudio / Freepik

Podziel się:

Częste zapominanie o ważnych zadaniach, brak koncentracji, rozproszenie, uczucie zmęczenia – to trudności, które wynikają z niezdrowego stylu życia i nieodpowiedniego przygotowania do codziennej aktywności umysłowej. Jak z tym walczyć?

Szybkie tempo życia powoduje, że nasz umysł może dostać zadyszki. Zwłaszcza jesienią, kiedy w pamięci mamy jeszcze błogie wakacyjne lenistwo. Jak wrócić do gry i poprawić swoją efektywność w naturalny sposób? Konrad Gaca, specjalista żywieniowy, przedstawia 6 zasad, które pozwolą ci poprawić pamięć i pobudzić mózg do efektywnego działania.

1) Przede wszystkim jedz regularnie
Wielu z nas zdarza się lekceważyć tę zasadę, a jest to jeden z najważniejszych punktów codziennego dbania o zdrowie – regularność.
– Dzięki temu pobudzamy metabolizm, dostarczamy naszemu organizmowi wartości odżywczych o stałych porach, a uczucie głodu nie rozprasza nas i nie odciąga od ważnych zadań – mówi Konrad Gaca, autor metody odchudzania GACA SYSTEM. Najlepiej postawić na 4-5 małych posiłków dziennie spożywanych średnio co 3-4 godziny. Dzięki temu zapobiegniemy spadkom glukozy we krwi – dodaje.

2) Pij wodę

Zdarza Ci się przez cały dzień nie wypić nawet szklanki wody? Błąd!
– Woda jest kluczowa dla funkcjonowania całego organizmu, korzystnie wpływa na koncentrację i procesy uczenia się, poprawia metabolizm – mówi Gaca. Uczucie pragnienia już świadczy o odwodnieniu, dlatego to takie ważne, by do niego nie dopuścić. Zawsze miej przy sobie butelkę wody mineralnej niegazowanej! – dodaje ekspert.

3) Pamiętaj o witaminach i minerałach
Szczególnie witaminy z grupy B korzystnie wpływają na pamięć i koncentrację. Znajdziesz je m.in. w rybach, drobiu, jajach, warzywach zielonych i kiełkach.
– W przypadku poprawy pamięci doskonale sprawdzają się produkty bogate
w witaminę B6, z których powstaje serotonina – związek wspomagający pracę układu nerwowego, nazywany często hormonem szczęścia – mówi Konrad Gaca. Witaminę B6 znajdziesz m.in. w kaszy gryczanej, czerwonej papryce, szpinaku, kapuście, produktach zbożowych, awokado i w orzechach.

Należy również pamiętać o minerałach: magnezie, żelazie i cynku. Magnez bierze udział w procesie przewodzenia impulsów nerwowych w tkance mózgowej. Znajdziesz go w orzechach i gorzkiej czekoladzie. Żelazo zapewnia odpowiednie dotlenienie mózgu, jego niedobór może być przyczyną trudności w nauce
i koncentracji. Doskonałym źródłem żelaza są m.in. soja, ciecierzyca i kakao. Cynk natomiast odpowiada za prawidłowy stopień koncentracji i procesy zapamiętywania - znajdziesz go m.in. w brokułach i pomidorach.

4) Jedz nienasycone kwasy tłuszczowe
Znajdziesz je w orzechach i rybach morskich, np. w łososiu.
– Kwasy omega-3 są niezwykle ważne dla zdrowia i wydajności organizmu – przekonuje ekspert . - Zapobiegają schorzeniom układu nerwowego, poprawiają krążenie i wspomagają pracę mózgu. Znajdziesz je także w oleju lnianym lub oliwie z oliwek, które warto dodawać do domowych sałatek.

5) Bądź aktywny
Aktywność fizyczna dotleni mózg, pozwoli oderwać się od obowiązków i skupić na rozruszaniu ciała. Jest niezbędna i kluczowa dla każdego organizmu! Znajdź czas 2-4 razy w tygodniu na trening dostosowany do Twoich możliwości. Żeby osiągnąć najlepszy możliwy efekt ćwiczeń, najlepiej skonsultuj się ze specjalistą. Ruch to podstawa – zwłaszcza, gdy na co dzień wykonujesz pracę biurową.

6) Zadbaj o odpoczynek

Bardzo ważna jest także odpowiednia ilość snu i czas na odpoczynek. W zależności od wieku powinniśmy spać średnio od 6 do 10 godzin dziennie.
– Brak snu wyniszcza mózg, utrudnia koncentrację i powoduje problemy z pamięcią. Dlatego to takie ważne, żeby dać sobie czas na odpoczynek i regenerację mózgu. Bez odpoczynku nie ma efektywności – zarówno w szkole, jak i w pracy – przekonuje ekspert.

Doskonała pamięć i koncentracja są niezbędne dla efektywnej pracy i nauki w szkole. Zastosowanie w codziennym życiu tych 6 zasad pozwoli ci raz na zawsze pożegnać się z ciągłym rozproszeniem i uczuciem zmęczenia. Już dziś zadbaj o odpowiednią dietę, aktywność fizyczną i regenerację – dzięki temu nie tylko przestaniesz czuć się zmęczony, ale również na nowo zyskasz satysfakcję z nauki i pracy.

Fot. kjpargeter / Freepik

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB