Wapń pilnie poszukiwany

2017-12-19 13:25:32 (ost. akt: 2017-12-19 13:30:56)

Podziel się:

Agnieszka Piskała

Agnieszka Piskała

Autor zdjęcia: mat. prasowy

Dlaczego wapń jest taki ważny i jak dostarczać go do organizmu?

Wapń jako jeden z podstawowych budulców organizmu powinien być mu dostarczany na odpowiednim poziomie przez całe życie. Niedobory tego składnika mineralnego mogą przyczyniać się do osteoporozy, nadciśnienia czy zaburzenia pracy układu nerwowego – ostrzega Agnieszka Piskała, dietetyczka. Dlaczego wapń jest taki ważny i jak dostarczać go do organizmu?

Budowniczy organizmu – wapń
Jak powszechnie wiadomo wapń jest podstawowym elementem budulcowym szkieletu człowieka. Jego odpowiedni poziom umożliwia realizację procesu mineralizacji kości, który zachodzi przede wszystkim do 25 roku życia.
– Badania wskazują, że przewlekłe niedobory wapnia występują w diecie 51% dzieci, a nieodpowiednio przeprowadzony proces mineralizacji kości może spowodować osteopemię lub osteomalację (zrzeszotowienie) kości – zauważa Piskała.
To dlatego tak ważne jest, aby dzieci spożywały posiłki bogate w ten składnik mineralny.
− Niestety, z badań GUS wynika, że jedynie 20% dzieci w wieku szkolnym spożywa odpowiednią ilość mleka i produktów nabiałowych bogatych w wapń. Chcąc odmienić ten trend należy przeanalizować dotychczasowe odżywianie najmłodszych i wprowadzić niezbędne zmiany, aby mogli prawidłowo się rozwijać – radzi dietetyczka. − To prawda, że wapń jest niezmiernie istotny dla prawidłowo funkcjonującego orgazmu u dzieci, ale nie można lekceważyć jego znaczenia dla procesów, które zachodzą w dorosłym ciele. Jego niedobory mogą prowadzić do zaburzenia krzepnięcia krwi, zaburzenia rytmu serca czy bólów mięśni.

Odpowiednie spożywanie wapnia
Aby ustrzec się wielu groźnych skutków niedoboru wapnia w organizmie należy dbać o odpowiednią dietę i spożywać produkty, które są bogate w ten składnik. Doskonałym rozwiązaniem jest spożywanie wapnia razem z witaminą D.
– Odpowiednie stężenie witaminy D ułatwia wchłanianie wapnia – zauważa Agnieszka Piskała. – Szczególnie polecam spożywanie kawy zbożowej Inka Wapń i Witaminy, która dostarcza nam w tym samym momencie obu tych składników. Produkt ten oprócz wapnia, zawiera zwiększoną dawkę witaminy A, C i D, które również mają wielki wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu – dodaje Piskała. Picie kawy zbożowej z wapniem i witaminami wpływa również na prawidłowe funkcjonowanie oczu. Jej spożywanie jest polecane szczególnie osobom, które obciążają oczy częstą i długą pracą przed komputerem.
− Witaminę A, wpływającą na nasz wzrok, należy spożywać w czasie posiłku lub po posiłku, bo wtedy jest ona najlepiej przyswajalna, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie jej w postaci żywności wzbogaconej – podsumowuje Agnieszka Piskała.

Każda osoba, niezależnie od wieku, powinna dbać o odpowiedni poziom wapnia w swoim organizmie. Jednym z doskonałych źródeł tego składnika jest kawa zbożowa z dodatkiem wapnia i witamin, która może być smacznym elementem naszego codziennego jadłospisu. To doskonały pomysł na łączenie przyjemności picia kawy z jej pożytecznym działaniem na nasz organizm.

***
Agnieszka Piskała − Absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW oraz podyplomowych studiów pedagogicznych. Należy do wąskiego grona diet coach’ów certyfikowanych w Polsce przez Instytut Psychoimmunologii Wojciecha Eichelbergera. Swoją wiedzę pogłębiała na licznych, międzynarodowych szkoleniach. Zdrowie i racjonalne odżywianie to nie tylko jej zawód, ale też pasja.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ... #2400931 | 188.146.*.* 19 gru 2017 14:07

    Zawsze myślałem, że wapń występuje w produktach mlecznych...człowiek uczy się przez całe życie ;-)

    ! - + odpowiedz na ten komentarz