Jak wybrać dobry probiotyk?

2019-04-10 14:50:17 (ost. akt: 2019-04-10 15:38:02)

Podziel się:

W ostatnich kilkudziesięciu latach gwałtownie zwiększyło się tempo naszego życia – żyjemy szybko i intensywnie, często nie zważając na konsekwencje.

Tkwimy w błędnym kole chorób cywilizacyjnych, do których przyczynia się styl naszego życia między innymi poprzez spożywanie wysokoprzetworzonej żywności. Ma to ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu, w tym na naszych „małych, symbiotycznych przyjaciół”.

Jelita, to inaczej centrum dowodzenia naszego całego organizmu – wszystkie narządy, gruczoły, są całkowicie zależne od układu trawiennego. Hipokrates twierdził, że wszystkie choroby mają swój początek w jelitach. Od czasów Hipokratesa upłynęło wiele wieków, ale jego słowa nie straciły na znaczeniu, gdyż nie ma mowy o zdrowiu bez zdrowego przewodu pokarmowego. Jelita traktuje się często jak „czarną owcę” w naszej anatomii, uważając je za narząd nieciekawy, a czasami wręcz wstydliwy

Czym są probiotyki?


Do mikroorganizmów wywołujących korzystne efekty dla funkcjonowania organizmu, zaliczamy bakterie posiadające właściwości probiotyczne – tzw. probiotyki. Zgodnie z defi nicją FAO/WHO terminem „probiotyk” określa się żywe mikroorganizmy, które podawane w odpowiednich ilościach wywierają korzystne skutki zdrowotne. Rozwój bakterii probiotycznych warunkowany jest z kolei przez dostępność prebiotyków, czyli substancji spożywczych nie ulegających strawieniu, a wpływających korzystnie na gospodarza poprzez stymulowanie wzrostu oraz aktywności bakterii zasiedlających jelita.

Celem stosowania probiotyków jest zwiększenie populacji bakterii prozdrowotnych i eliminacja chorobotwórczych patogenów, zarówno grzybów jak i bakterii. Probiotyki są dziś niezbędne, przy obecnym stylu życia. Antybiotyki, leki, toksyny, pestycydy, stres – to wszystko zaburza równowagę naszej mikroflory jelitowej. Dobre bakterie w jelitach produkują witaminy, wyłapują związki toksyczne i rakotwórcze, wspomagają trawienie.

Wybieraj probiotyk pod kątem stanu zdrowia!


Konkretne szczepy probiotyczne mają działanie ukierunkowane – w badaniach naukowych wykazano ich skuteczność w łagodzeniu czy wspomaganiu leczenia określonych jednostek chorobowych. Jeden probiotyk będzie więc świetnie działał na złagodzenie objawów zespołu jelita nadwrażliwego, lecz będzie mało skuteczny u pacjenta z nawracającymi infekcjami. Inny z kolei szczep probiotyczny będzie efektywny w zapobieganiu lub skracaniu czasu trwania tzw. „jelitówki” (infekcja rotawirusowa), lecz u pacjenta z problemem zaparć nie przyniesie pożądanych efektów. Widzimy więc, iż wybór odpowiedniego suplementu jest kwestią kluczową dla efektywności probiotykoterapii.

Rolę probiotyków, które znalazły zastosowanie w zarówno leczeniu pacjentów jak i w zapobieganiu chorób pełnią przede wszystkim bakterie kwasu mlekowego. W produkcji probiotyków najczęściej wykorzystuje się bakterie z rodzaju Bifidobacterium, Lactobacillus, Lactococcus i Streptococcus.
W terapii wykorzystuje się wiele gatunków – pojedynczo lub w kombinacjach np. zapobiegawczo w wystąpieniu biegunki poantybiotykowej można zastosować L. rhamnosus GG (u dzieci) albo S.boulardii (dorośli i dzieci); przy biegunce rotawirusowej skuteczne okazują się być L.reuteri (dzieci) lub kombinacja B. lactis z S.thermophilus. W zespole jelita drażliwego uzyskano znaczną poprawę w zmniejszeniu bólu brzucha, dyskomfortu brzusznego czy wzdęć, stosując B. infantis 35624 czy Lactobacillus plantarum 299v. Wspomagająco w leczeniu przewlekłych zapaleń jelita (wrzodziejące zapalenie jelita grubego) stosuje się głównie L. rhamnosus, E. coli Nissle 1917, VSL3 czy Lp299v
Najefektywniejsze działanie przeciwalergiczne dotyczy atopowego zapalenia skóry (AZS) u kobiet w ciąży oraz niemowląt do 12 miesiąca życia, gdzie w celu zmniejszenia nasilenia i rozległości AZS stosuje się L. rhamnosus GG.

Jeśli nie wiemy jaki probiotyk (probiotyki) wybrać warto zasięgnąć porady osoby specjalizującej się w kwestii probiotykoterapii, która podpowie jaki preparat czy preparaty będą dla nas najodpowiedniejsze.

Jakie informację powinien zawierać dobry probiotyk?


- Dokładne określenie wszystkich szczepów – mamy podane konkretne nazwy i oznaczenia szczepu, np.: Lactobacillus rhamnosus R0011, Lactobacillus helveticus R0052
- Informację o udokumentowanej klinicznie skuteczności i bezpiecznym działaniu.
- Datę ważności - producent gwarantuje do końca daty ważności określoną, minimalną ilość żywych bakterii w produkcie
- Informację o odpowiedniej dawce – na opakowaniu probiotyku szukajmy również informacji o tym, jaką liczbę bakterii zawiera
- Informację o metodzie produkcji i przechowywania
- Powinien mieć w sobie dodatek prebiotyku
Wszystkie powyższe informację zawiera probiotyk N°1 ProBiotic marki Lab One . Jest to szczególnie wyjątkowy gdyż oprócz bakterii probiotycznych zawiera również prebiotyk, który większa aktywność bakterii probiotycznych, ułatwiając ich namnażanie w przewodzie pokarmowym. Myślicie, że tylko prebiotyk sprawia, że jak taki skuteczny? Otóż nie! Probiotyki marki Lab One są produkowane według jednej z najlepszych metod technologicznych. Opatentowana technologia mikrokapsułkowania zastosowana w N°1 ProBiotic to technologia powlekania bakterii probiotycznych ochronną warstwą. Każda komórka została pokryta stopionymi kropelkami lipidów, otaczającymi ją w 100%. Zastosowany proces technologiczny zwiększył odporność szczepów oraz dał gwarancję ich żywotności w trudnych warunkach przewodu pokarmowego, zabezpieczając bakterie probiotyczne przed kwasem solnym i solami żółci.
http://m.wm.pl/2019/01/orig/probiotic-522057.jpg
Hasło MEDFOOD20 upoważnia do 20% zniżki na całą ofertę na [url=http://https://sklep.lab1.com/]www.sklep.lab1.com


Adrianna Tucholska – dietetyk, specjalność profilaktyka zdrowotna oraz żywienie w sporcie.
http://m.wm.pl/2019/01/orig/adrianna-522050.jpg

Jej misją jest dzielenie się wiedzą oraz doświadczeniem, jak również motywowanie i inspirowanie do zmiany. Ogromną satysfakcję i motywacje do pracy czerpie z sukcesów swoich klientów, którzy dzięki odpowiednio dobranej diecie odzyskują energię i zmieniają sposób myślenia.

Bibliografia:
1. A. Zaręba, „Dobrodziejstwa probiotyków i prebiotyków oraz ich naturalne źródła”
2. Lutyńska A., Augustynowicz E., Wiatrzyk A. Problemy stosowania suplementów diety zawierających bakterie kwasu mlekowego.
3. Szachta P., Probiotyk – jak wybrać najlepszy?
4. Nowak A., i inni, Probiotyki – efekty zdrowotne.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB