STOP OTYŁOŚCI NASTOLATKÓW!

2019-11-14 13:57:20 (ost. akt: 2019-11-14 15:31:30)

Podziel się:

Według Światowej Organizacji Zdrowia otyłość zaliczana jest do chorób cywilizacyjnych. Statystki są przerażające. Naukowcy szacują, że otyłość dotyka już 10% populacji dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 17 roku życia.

Przypuszcza się, iż dalszy wzrost tej tendencji do 2025 r. spowoduję że na świecie pojawi się aż 91 milionów nastolatków z otyłością i 177 milionów z nadwagą. Skutkuje to zwiększoną zachorowalnością na wiele innych chorób cywilizacyjnych takich jak: miażdżyca, choroby układu krążenia, choroby serca, cukrzyca, choroby nowotworowe, problemy psychiczne czy też spadek jakości życia.
Zapytacie dlaczego prezentujemy przyszłość w tak czarnych kolorach? Otóż, jak mawiają dietetycy, na otyłość trzeba zapracować! A jak? W bardzo prosty sposób.

Wystarczy tylko:
- kilka razy dziennie pić słodzone napoje. W końcu 1 puszka coli zawiera aż 7 łyżeczek cukru, kartonik napoju owocowego 6 łyżeczek cukru, półlitrowe napoje herbaciane 4,5 łyżeczki cukru, szklanka wody smakowej 3 łyżeczki cukru, a puszka napoju energetycznego 5,5 łyżeczki cukru,
- zrezygnować z owoców i warzyw, które są najlepszym źródłem błonnika, witamin i minerałów i należą do produktów niskokalorycznych. Ponadto swoją różnorodnością potrafią przełamać pewną monotematyczność posiłku w szkole, polegającą na codziennym zjadaniu pączka, słodkiej bułki czy batonika,
- unikać aktywności fizycznej, zajęć wf-u i spędzać czas przed komputerem czy telewizorem, najlepiej kilka godzin dziennie.

Jeżeli stosujecie przynajmniej 1 zasadę w swoim sposobie żywienia zastanówcie się czy nie dopadła Was nadwaga lub otyłość. Jak z nią walczyć? Najlepsze efekty daje połączenie diety ze sportem. Należy przy tym pamiętać, że za pozbycie się zbędnych kg w 30% odpowiadają ćwiczenia, a w 70% dieta. Stosowanie prawidłowo zbilansowanego żywienia, bogatego w nabiał pomaga spalić tkankę tłuszczową gromadzącą się zwłaszcza w okolicy brzucha. Mleko i jego przetwory wspomagają proces odchudzania i utrzymują wagę na prawidłowym poziomie. Zaliczane do produktów niskokalorycznych, świetnie sycą i nawadniają organizm.
Skuteczny ubytek wagi wystąpi wtedy, gdy uwzględnimy w naszych posiłkach zwłaszcza produkty mleczne fermentowane. Jogurt, kefir, maślanka, zsiadłe mleko poprawią perystaltykę jelit, rozwijają korzystną mikroflorę jelitową i zwalczają zaparcia. Usuwają one także toksyny z organizm oraz regulują wydzielenie soków trawiennych i żółci, co podkręca metabolizm. Dzięki czemu kalorie szybciej są spalane. Stanowią one doskonałą przekąskę lub służą jako dodatek do głównych posiłków. Zapobiegają także gwałtownym skokom cukru we krwi i hamują skutecznie napady głodu.

Po więcej informacji na temat mleka i produktów mlecznych zapraszamy na stronę internetową projektu „Mamy kota na punkcie mleka” www.kochammleko.pl. Zachęcamy również do odwiedzenia Facebooka kampanii www.facebook.com/mamykotanapunkciemleka/, na którym czeka mnóstwo zagadek i quizów z mlecznego świata. Program jest finansowany z Funduszu Promocji Mleka, organizowany przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowli Bydła i Producentów Mleka.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB