Jak się zrelaksować gdy jesteś w domu?

2020-04-26 23:00:34 (ost. akt: 2020-04-27 13:40:48)

Autor zdjęcia: zdjęcie Robson Hatsukami Morgan/ Unsplash

Podziel się:

Relaks to nie tylko zalecenie oraz bardzo modna czynność wśród zapracowanych osób.

To musi być nasz obowiązek. Każdy psycholog lub lekarz powie nam, że jeżeli nie będziemy dbali o rozluźnienie mięśni, a także umysłu, to bardzo szybko może nas pożreć stres. Skutki mogą być katastrofalne dla organizmu. Sam stres i produkcja kortyzolu w naszym organizmie to będzie całkowicie naturalna reakcja naszego ciała, gdy znajdujemy się w niekorzystnych dla nas okolicznościach. Odrobina stresu jest niezbędna do produktywnej pracy i przydaje się także w różnych sytuacjach w sferze osobistej. Jego nadmiar będzie jednak działać na nas niczym trucizna, a może to się również skończyć poważną chorobą psychiczną. Warto, więc znaleźć sobie kilka metod, które zapewnią nam bardzo szybkie rozluźnienie. To oczywiście może być smaczne jedzenie lub techniki medytacyjne.

Często pomaga również rozmowa z naszymi znajomymi (być może ktoś ze znajomych wygrał jackpota w loterii, używając bonus bez depozytu), albo po prostu odpoczynek. Spektrum takich rozwiązań jest bardzo szerokie.

Sport jako uniwersalny lek na stres


Od tysięcy lat ludzie wykorzystywali aktywność fizyczną jako ignorowanie stresu. Nauka już bardzo dawno udowodniła, że dzięki regularnym ćwiczeniom fizycznym możemy zachować nie tylko jasność umysłu, ale także bardzo szybko uspokoić tętno lub regulować ciśnienie nie mówiąc już o poprawie humoru. Odpowiedzią jest realizowany wysiłek fizyczny, jaki zapewni nam bardzo dużą ilość endorfin. Zawdzięczamy to transportowaniu przez krew tlenu. Oczywiście ćwiczenia powinny być dobrane tak, aby można było je swobodnie wykonywać w domu. Dobrze będzie się sprawdzać crossfit. Może się okazać, że np. przebywając dłuższy czas w domu, możemy nawet poprawić swoją sylwetkę i znacznie polepszyć kondycję. Idealnie sprawdzają się przysiady i pompki. Jeżeli mamy drążek do podciągania to na nim także możemy wykonywać wiele ćwiczeń. Już po kilku powtórzeniach poczujemy przyjemny zmęczenie i odprężenie.

Medytacja uspokoi każdego


Jedną z najciekawszych metod relaksacyjnych, które są bardzo popularne na całym świecie, a także w Polsce i swobodnie mogą być wykonywane praktycznie w każdym pomieszczeniu i w każdym miejscu jest na pewno medytacja. Istnieje wiele form takich praktyk i trzeba sobie dopasować to, co nam najbardziej odpowiada. Do tego musimy jednak mieć przynajmniej podstawową wiedzę, do czego możemy wykorzystać poradniki internetowe. Można zastosować bardzo popularną w świecie zachodnim jogę, która specjalizuje się w rozmaitych formach medytacyjnych bezpośrednio nawiązujących do buddyzmu. Innym bardzo ciekawym rozwiązaniem będzie medytacja transcendentalna. Dzięki temu będziemy mogli praktycznie odseparować się od naszego ciała i oglądać siebie z zewnątrz. Joga nie tylko może nas zrelaksować, ale może także pobudzić kreatywność, co przyda nam się również w pracy.

Relaksacyjna kąpiel


Uniwersalnym rozwiązaniem będą także gorące kąpiele. Możemy dodać jakiegoś olejku eterycznego i zanurzyć się w wodzie. Taka kąpiel działa na wszystkie nasze mięśnie, bardzo głęboko je rozluźniając. Warto też wówczas zapalić sobie świeczkę zapachową i włączyć ulubioną muzykę. Dzięki temu niemal wszystkimi zmysłami będziemy absorbowały relaksacyjne bodźce. Kąpiel zagwarantuje nam niemal od ręki spokojny oddech, a umysł będzie wyciszony.

Relaks w kuchni


Nie zapominajmy też takich przyjemnych formach relaksu, jak gotowanie. Pieczenie, smażenie czy też przygotowanie zupy może być przygodą naszego życia. Tym, bardziej że celem będzie korzyść czysto zmysłowa - bardzo smaczne dania, który dodatkowo nas ucieszą, jeżeli będą smakowały naszej rodzinie. Jeżeli mamy duszę artysty, to będziemy mogli wyczarować całkiem nowe przepisy albo spróbować przygotować jakieś danie bardzo egzotyczne.

Artyści szybciej się uspokajają


Wybawieniem dla zestresowanego organizmu zawsze będzie sztuka. Każdy, kto rozumie tę formę aktywności ludzkiej w rozmaitych jej przejawach lub też sam zajmuje się jakąś dziedziną sztuki, doskonale wie, że literatura, muzyka lub malarstwo mogą po prostu uratować życie. Niejednokrotnie przed stresem ratuje ulubiona lektura lub nawet chwila gry na fortepianie.

artykuł sponsorowany