Redukcja wagi w zdrowym stylu

2022-01-28 15:14:30 (ost. akt: 2022-01-28 15:20:09) Artykuł sponsorowany

Autor zdjęcia: Lisa Fotios z Pexels

Podziel się:

Dieta na odchudzanie może być stosowana przez wszystkie osoby pragnące w zdrowy sposób i bez większych restrykcji zrzucić kilka niepotrzebnych kilogramów.

Jak wiele diet, polega ona na utrzymywaniu ujemnego bilansu kalorycznego poprzez spożywanie pełnowartościowych produktów o niskim indeksie glikemicznym, bogatych w kwasy omega-3, witaminy i minerały.

Jaka powinna być zdrowa dieta na odchudzanie?

Zdrowa dieta odchudzająca powinna:
• dostarczać organizmowi mniej kalorii, niż wynosi zapotrzebowanie energetyczne organizmu stosującej ją osoby,
• dostarczać niezbędnych składników,
• składać się z 4–5 niewielkich posiłków,
• uwzględniać zwyczaje żywieniowe osoby odchudzającej się,
• być łatwa do stosowania i odpowiednia do długotrwałego przestrzegania,
• stanowić model żywienia na przyszłość.

Aby spełnić powyższe warunki i korzystać z pełnowartościowych, dobrze zbilansowanych posiłków, warto zainteresować się opracowaną przez dietetyka i dostarczaną do domu dietą pudełkową.

Co należy jeść na diecie redukcyjnej?

W zdrowej diecie najważniejsze jest białko. Aby odchudzać się w racjonalny sposób niezbędne jest nam ok. 1 jego gram na każdy kilogram masy ciała. W idealnej diecie 30 proc. kalorii musi pochodzić z tłuszczu, 15 proc.– z białka a 55 proc – z węglowodanów. Sama dieta na odchudzanie powinna być bardzo różnorodna i bogata w wartości odżywcze. Dobrym wyborem są zatem:
• owoce,
• warzywa,
• chude ryby,
• chudy nabiał,
• produkty pełnoziarniste.

Na czas diety należy zrezygnować z alkoholu, słodyczy i fast foodów oraz ograniczyć pieczywo i produkty mączne. Charakteryzują się one bowiem wysokim indeksem glikemicznym i spożycie ich powoduje szybki wzrost poziomu glukozy we krwi, wpływając zaostrzenie głodu. Natomiast zdrowa dieta odchudzająca nie zakłada całkowitej eliminacji tłuszczów, gdyż odpowiednia ich ilość musi zostać dostarczona organizmowi dla właściwego jego funkcjonowania. Dla właściwego przeprowadzenia diety istotne jest również uzupełnienie jej o świeże warzywa i owoce, które są naturalnym źródłem witamin, składników mineralnych, błonnika i kwasów organicznych.

Stosując dietę na odchudzanie, powinno się indywidualnie dobierać jej odpowiednią kaloryczność, biorąc pod uwagę płeć, wiek, zdrowie oraz współczynnik aktywności fizycznej. Taką możliwość daje catering pudełkowy skonsultowany z dietetykiem, który obliczy właściwą dla danej osoby, ilość kalorii. Dopiero znając wysokość własnego zapotrzebowania na energię, można rozpocząć prawidłową dietę odchudzającą.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB